A lomtalanítás ezerkecskés kalózai
Címkék: kupac lada bolygó lomtalanítás kalóz lom hollandi
2011.06.30. 12:53

És ekkor, az aszfalttenger (nagyon) néhol tükörsima, néhol fodros, néhol pedig kifejezetten hullámos tükrét szelve egy 1200 köbcentis motorral hajtott Bolygó Hollandi töri át a vízpárát, azaz, a benzingőzt, a megcsáklyázható lomtárgyakra vadászva. Kapitánya, a kék melegítőt, sárga pólót és nem éppen polipkarokat tartalmazó borostát viselő Davy Jones a csontig lehúzott oldalablakon könyököl kifele, időként nagyot slukkol olcsó árfekvésű cigarettájából és megfontolt arccal mérlegeli az utcán látható kupacokat. Egy alkalmasnak látszó gyűjtemény előtt megnyomja a féket, az autóban elhelyezkedő matrózok – akik egytől-egyig a közelebbi családhoz tartoznak – hozzávetőlegesen negyed óráig szállnak ki a lélekvesztőből, majd kidobják csáklyáikat és megrohamozzák az értékesnek vélt tárgyakat. A válogatás sokszor hosszú percekig is
eltart, ezzel kisebb forgalmi dugót okozva az amúgy is egyirányú, és sokszor csak egysávos utcákban, ahol normál esetben kb. 5 percenként jönnek a járművek. Természetesen az is előfordul, hogy a Bolygó Hollandi egy mögötte érkező, hasonszőrű kalózhajónak a továbbhaladását okozza. Ezeknek a járműveknek egyébként egyetlen közös tulajdonsága van (azaz kettő, hiszen általában a legénység is egy kikötőből érkezik), mindegyiknek a nem létező elektronikája azonnal beindítja a fékrendszert, amint az említett kupacokból érzékel egyet. Teljesen mindegy, hogy előtte már 20-30-40-50, ugyanabból a flottából származó dereglye meglátogatta és kipucolta őket, ezek a hajók mindenhol megállnak, a búsás haszon reményében. Nehéz egyébként elképzelni, mekkora nyereséggel járhat ez a portyázás, hiszen ezek az ezerkettes hajók nem éppen az alacsony fogyasztásukról híresek és egy egész települést egyes-kettesben végigpötyögni nem éppen tüzelőanyag takarékos tevékenység. Az óceáni legenda szerint állítólag ezek a kalózok több száz kilométert is hajlandóak hajózni egy-egy lomtalanítás felfedezése érdekében.

Természetesen, főleg a kertes házas negyedekben, utcákban többször előfordul, hogy a kalózok némileg túltekintenek a lomkupacokon, és szemrevételezik a parton levő házakat is, hogy majd egy későbbi időpontban visszajöjjenek és elvigyenek olyan tárgyakat is, amiket feltételezésük szerint a tulajdonos úgyis nekik adna.

A másik embereket általában ízes beszéddel egyfajta közeli rokonként szólító polgárok járműszerelési technikái egyébként legendásak. Megáll a gépkocsi, mind a heten kiszállnak az ötszemélyes járműből, felnyitják a motorházat, és égő cigarettát tartó kezükkel ennek szélére támaszkodva próbálják a járó motor felett mérlegelni, hogy meg tudják-e oldani a problémát, vagy inkább beüljenek és segítséget kérjenek Grabovsky-tól.
A lomis kalózok mára hozzátartoznak mindennapi életünkhöz, igaz, mára jobban gépesített hadosztályokkal, utánfutós ezerkecskék helyett gyakran platós kis dereglyéken utazva tehermentesítik az utcákat a megunt tárgyaktól. Maga a jelenség, valljuk be, nem kimondottan növeli a lakosság komfortérzetét, de amíg a tevékenység ártatlannak tűnik (sőt, talán kedvez is a lomtalanítást kiíróknak, hiszen a kalózok által hátrahagyott kupacok felszámolása érdekében a normál esetben szükséges teherautó-kapacitásnak így csak kb. a felére van szükség), nehéz vele mit kezdeni.
A bejegyzés trackback címe:
https://mindennapiember.blog.hu/api/trackback/id/tr443027106
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
PuzsérRobi 2011.07.06. 02:49:27
Inkább csak a teherautó-kapacitásnak csak a negyedére van szükség, mert a többit az utcákon szátszórva a természetnek és az ott lakó embereknek kell lebontani.